O papel do professor diante do bullying na sala de aula nas escolas moçambicanas
Indima Kathisha Phambi Kokuhlukunyezwa Eklasini Ezikoleni Zasemozambica
Keywords:
Professor, Bullying, Sala de Aula, EscolasAbstract
Este artigo tem como tema o papel do professor diante do bullying na sala de aula nas escolas moçambicanas: estudo de caso da Escola Primária completa Eduardo mondlane-cidade de chimoio. Por isso, o objectivo deste estudo consiste em analisar o papel do professor frente ao bullying, ou seja, analisar a importância do professor no combate e na prevenção ao bullying no cotidiano escolar na Escola Primária Completa Eduardo Mondlane, localizada na cidade de Chimoio, em Moçambique. Metodologicamente, adotou-se uma abordagem qualitativa associada à revisão bibliográfica e as técnicas de entrevista e a observação direta na sala de aula. A entrevista foi aplicada a 05 professoras. A análise das entrevistas realizadas baseou-se na análise de conteúdo, que foi sistematizada. Os resultados obtidos mostraram que para prevenir a ocorrência de bullying na sala de aula, não é necessariamente fundamental que o professor conheça o contexto de bullying e suas consequências, pois o bullying nada mais é do que o desrespeito ao próximo, mas também o professor tem um importante papel na prevenção e combate ao bullying, suas atitudes podem fazer com que o aluno reflita de maneira satisfatória sobre o problema.
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Indikimba yalesi sihloko indima kathisha lapho ebhekene nokuhlukunyezwa ekilasini ezikoleni zaseMozambique: isifundo sesifundo sase-Eduardo Mondlane Primary School edolobheni laseChimoio. Ngakho-ke, inhloso yalolu cwaningo ukuhlaziya indima kathisha lapho ebhekene nobuxhwanguxhwangu, okungukuthi, ukuhlaziya ukubaluleka kukathisha ekulweni nasekuvimbeleni ubuxhwanguxhwangu empilweni yansuku zonke yesikole e-Escola Primaria Complete Eduardo Mondlane, etholakala esifundeni. Idolobha laseChimoio, eMozambique. Ngokwendlela yokwenza, kwamukelwa indlela yekhwalithethivu, ehlotshaniswa nokubuyekezwa kwe-bibliographic kanye namasu okuxoxisana kanye nokubhekwa okuqondile ekilasini. Inhlolokhono ifakwe kothisha abangu-05. Ukuhlaziywa kwezingxoxiswano ezenziwe kwakusekelwe ekuhlaziyeni okuqukethwe, okwahlelwa ngendlela ehlelekile. Imiphumela etholakele ibonise ukuthi ukuze kugwenywe ukwenzeka kokuhlukunyezwa ekilasini, akudingekile ngempela ukuthi uthisha azi umongo wokuhlukumeza kanye nemiphumela yako, njengoba ubuxhwanguxhwangu buyinto nje yokungahloniphi abanye, kodwa futhi uthisha kufanele enze okuthile okubalulekile. indima ekuvimbeleni nasekulweni nokuxhashazwa, izimo zengqondo zabo zingenza umfundi acabangisise ngendlela egculisayo ngenkinga.
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