39.Análise dos fatores de atropelamentos no Distrito Municipal KaMubukwane: caso da Avenida de Moçambique: 2015 – 2019
Nkatsakanyu: wulaviteli la svivangu sva kugadla kumbe kutchayisa xipfundzeni xa Ka Mubukwani: Xitaratu nkulu Msambiki: 2015-2019
Mots-clés :
Acidente de Viação, Atropelamento, Segurança Rodoviária, Avenida de MoçambiqueRésumé
O presente artigo, de pressupostos metodológicos qualitativo-quantitativo, examina os factores de atropelamentos no período entre 2015 e 2019, recorrendo à combinação das abordagens explicativo-descritiva. O estudo resulta de três técnicas: Inquérito por questionário, Entrevistas e Análise documental. Os seus resultados mostram que a Avenida de Moçambique como sendo a que maior índice de atropelamentos agrega com cerca de 53,33% dos casos registados, enquanto os restantes 46,67% tiveram lugar em outras vias do mesmo Distrito Municipal KaMubukwane. Os resultados apontam, ainda, que os condutores do sexo masculino, na faixa etária dos 18 a 29 anos, são os que mais se envolvem em atropelamentos, incluídos outros tipos de acidentes de viação, na proporção de 83,13%, seguidos de transportes semi-colectivos de passageiros na ordem de 66,26%, donde 63,86% são jovens. Outros factores, influenciadores dos atropelamentos, estão aliados à fraca fiscalização do estado técnico de veículos com 43,37%, à degradação das vias com 45,78%, associados ao desconhecimento das regras de trânsito pelos utentes das vias de comunicação. O estado das vias, além de influenciar na má circulação de pessoas e bens, são descritas pelos seus utentes de assassinas dos peões e danificadores de veículos, tendo como seu principal promotor o homem, por ser o responsável por cerca de 90% dos sinistros viais. Para minimizar as infracções de trânsito, sugere-se a adopção de uma caderneta do condutor. Sendo que, o condutor que não dispor dela, ser-lhe-ia retirada a carta de condução até a sua apresentação às entidades competentes; criar-se uma equipa da Polícia de Trânsito dotada de meios circulantes descarectrizados para surpreender os condutores que infringem as regras de trânsito.
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Nitrho lowu, woseketaliwa hi mayencelo ya wuvulavuli ni tinhlayo, wupompola svivangelo sva wuchayisi hi mimovha ka malembe ya kusukela 2015 kuyafika 2019, nhakutirhisiwa ntlhamuselo ni wunavalati. Kutirhisiwe maqhinga manharhu: Wuvutisi hi phepha, wuvutisi hi mombo na mombo ni wuxopaxopi la mabuku. Loku kucuvukiwile, kukumeke lesvaku xitaratu lexi xikulu xi tivekaku Avenida de Musambiki hixona xikumekaka nha xine ntsengo wa wukulu hi mayelanu ni wugadli la vanhu ufikaka 53,3 wa ti persenti kambe ti persenti tinwani 46,67% tikomba wugadli ka svinwani svitaratu sva le xipfundzeni ka Mubukwani. Futsi, svinwani kukumeke svaku vafambisi va mimovha va rhambu la xinuna yakusukela 18 kuyafika 29 wa malembe hivona vangani ntsengo wakutlakuka hi tlhelo la wugadli kupatsa ni wugadli linwani lomu ka 83,13 wa tipersenti, kulandzelela vatleketli va vanhu ntsengo wa kone ufambela ka 66,26 wa tipersenti laha 63,86 wa tipersenti inga majaha ni titombhi. Svinwani svivangelo svile ka kukala ka wuvoneleli hi mayelanu ya matshamelu la movha ka ntsengo wa 43,3 wa tipersenti, wuwonheki ka xitaratu 45,78 wa tipersenti, ni kukala ka kutiva nawu wa mafambela kumbe matsemakanyela ka lava va fambaka xitaratwini. Matshamela ya svitaratu, handle ka kukarhatisa mafambela, mabaliwa kuva ali wona mavangaka tinghozi ni wuwonheteli la mimovha, kambe lweyi ngopfu-ngopfu alumbetiwaka mudlayi i munhu hikusa tinghozi tinyingi tivangiwa hi yena inga nsengo wa 90 wa tipersenti. Akuyampsvisa kuphoqa minawu ya xitaratu, ku nimavonela ya kuveka xipasani xa mufambisi wa mimovha, svaku loku mufambisi angalinaxona xipasana asvifanela akuasuseliwa layisense la yena athlela akombekisiwa ka wurhangeli lofambelana ni wufambisi, nikuva kuveni ntlawa wa maphoyisa ufambaka hi wunyami-nyami nha wungana timpahla leti tikombisaka wuphoyisa akuza vatakuma lava vokala kulandzelela minawu ya xitaratu.
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