17.Os temperamentos e sua caraterização no âmbito do processo de ensino-aprendizagem
Izimo ezine kanye nokuhlukaniswa kwazo esimweni sokufundisa nokufunda
Palabras clave:
Temperamento, Ensino-aprendizagem, CérebroResumen
A presente investigação, tem como objetivo caracterizar os principais temperamentos que intervêm no processo de ensino aprendizagem, com vista a valorizar as particularidades psico-pedagógicas do estudante, para a partir deste ponto desenvolver as dimensões cognitiva, motivacional-afetiva e a reflexiva-reguladora, que muitas vezes não têm sido atendidas de maneira harmoniosa e integral. Aos professores, pais e encarregados de educação, demais interessados, fica a sugestão do auxílio dos temperamentos em sala de aula, contribuindo com o conhecimento e compreensão das atitudes de cada estudante e desta surgem alternativas viáveis para contrapor as grandes dificuldades que os docentes têm vindo a atravessar, no âmbito do processo de ensino aprendizagem. A pesquisa foi realizada de forma qualitativa baseada pelo referencial bibliográfico, porém, usa as técnicas quantitativas na análise e tratamento dos dados, apresenta tabelas comparativas das características dos produtos. Os temperamentos são características individuais e genéticas dos seres humanos, existe no nosso código genético, nós não podemos mudá-los, mas melhorá-los e evoluir as qualidades, cada estudante pode possuir dois ou três temperamentos de forma percentual, sendo um dominante e uns fortes outros fracos. Eles possuem qualidades e defeitos e intervêm no processo de ensino aprendizagem. As características peculiares dos temperamentos são: extrovertidos (sanguíneos e coléricos) e introvertidos (melancólicos e fleumáticos). Os dois pontos importantes nos temperamentos são muito comunicativos e menos comunicativos, uns desenvolvem a extrospeção e outros a introspeção, este último são indivíduos que possuem uma personalidade muito reservada, pouca interação com o meio exterior. Por último o temperamento Colérico apresenta a característica: esteta, perfecionista, pratica, resoluta, forte, com a capacidade de interiorizar e expurgar o conhecimento apreendido.
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Isifinyezo: Lolu phenyo lwamanje luhlose ukuveza isimo sengqondo esibalulekile esingenelela enqubweni yokufunda nokufundisa, ngenhloso yokwazisa imininingwane yomfundi ye-psycho-pedagogical, ukuthuthukisa izilinganiso zokulawula ingqondo, ugqozi kanye ne-reflexive-regulatory kusukela kulesi sikhathi kuqhubeke. izikhathi azikahanjelwanga ngendlela evumelanayo nebalulekile. Ucwaningo lwenziwa ngendlela esezingeni elisuselwa kunkomba yebhayibhiliyografi, nokho, kusetshenziswa izindlela zokulinganisa; ukuhlaziywa kwedatha kwenziwa kumathebula ngokuqhathanisa izici zemikhiqizo. Kothisha, abazali kanye nababheki, abanentshisekelo, siphakamisa usizo lwesimo sengqondo ekilasini, okunikela olwazini nasekuqondeni izimo zengqondo zomfundi ngamunye futhi kulokhu, kuvela ezinye izindlela ezisebenzayo zokubhekana nobunzima obukhulu othisha abebebhekene nabo. ukudlula, esimweni senqubo yokufundisa-yokufunda. Izimo zofuzo ziyizici zomuntu ngamunye kanye nezakhi zofuzo zabantu, zikhona kukhodi yethu yofuzo, asikwazi ukuzishintsha, kodwa sizithuthukise futhi ziguqule izimfanelo zabo, umfundi ngamunye angaba nezimo ezimbili noma ezintathu ngokwephesenti, eyodwa ebusayo futhi enye eqinile ibuthaka. Banamandla kanye nobuthakathaka futhi bayangenelela ohlelweni lokufunda nokufundisa. Izici ezingavamile ze-temperaments zi-extroverted for sanguine ne-choleric futhi zingeniswa ku-melancholic ne-phlegmatic. Amaphuzu amabili abalulekile kusimo somoya ayaxoxisana kakhulu futhi awakhulumisani kangako, amanye athuthukisa i-extrospection kanye namanye ama-introspection, laba abalandelayo abantu abanobuntu obugodliwe kakhulu, ukuxhumana okuncane nendawo yangaphandle. Okokugcina, siphakamisa isimo se-Choleric esingcono kakhulu sokufunda ngoba siveza i-esthete yesici, ukuthanda ukuphelela, ukuzijwayeza, ukuqina, ukuqina, nekhono lokufaka ngaphakathi kanye nokuhlanza ulwazi olufundiwe.
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