Educação escolar no contexto penitenciário moçambicano: percepção de reclusos, professores e gestores penitenciários

Dyondzo ya xikolo eka xiyimo xa khotso ra le Mozambique: mavonelo ya vabohiwa, vadyondzisi, vafambisi va swikolo na vafambisi va khotso

Autores/as

  • Jose Henriques Mutemba Academia de Ciências Policiais – ACIPOL, Moçambique
  • Fernando Lives Andela Niquice Academia de Ciências Policiais – ACIPOL, Moçambique

Palabras clave:

Contexto Penitenciário, Educação Escolar, Recluso, Moçambique

Resumen

A literatura internacional e nacional tem-se debruçado sobre a educação ministrada nos estabelecimentos penitenciários, discutindo a sua relevância na ressocialização de cidadãos condenados. Tendo em vista abordar esta questão no contexto moçambicano, realizou-se uma pesquisa no Estabelecimento Penitenciário Provincial de Maputo, na qual explorou-se a percepção de reclusos, professores, direcção da escola e gestores penitenciários. Para tal, realizou-se um estudo qualitativo baseado em entrevistas semiestruturadas e análise documental, cujos dados foram tratados com base na análise temática e de conteúdo. Concluiu-se que a escola é vista como um espaço para aprender a ler e escrever, aumentar os conhecimentos, fazer valer o direito à cidadania, evitar a violência, conseguir emprego e uma melhor inserção na sociedade após a prisão. Porém, há desafios organizacionais e curriculares a considerar.

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 Matsalwa ya matiko ya misava na ya tiko ya kongomisiwile eka dyondzo ya xikolo leyi nyikiwaka eka swivandla swa khotso, ku kombisa nkoka wa yona eka ku hlanganisiwa ka vabohiwa eka vaaki. Leswaku ku xopaxopiwa mhaka leyi eka xiyimo xa le Mozambiki, ku endliwile ndzavisiso ekhotsweni ra Xifundzha xa Maputo, laha ku kambisisiweke mavonelo ya vabohiwa, vadyondzisi, vufambisi bya swikolo na vafambisi va khotso. Hi xikongomelo lexi, ndzavisiso wa sayense wu endliwile hi ku ya hi mimbulavurisano na nxopaxopo wa matsalwa, laha datha ya wona yi khomiweke hi ku ya hi nxopaxopo wa nhlokomhaka na nhundzu. Mimbuyelo ya ndzavisiso yi kombisa leswaku xikolo eka xiyimo xa khotso xi voniwa tanihi ndhawu yo dyondza ku hlaya ni ku tsala, ku engetela vutivi, ku tiyisisa mfanelo ya vaakatiko, ku sivela madzolonga, ku kuma ntirho na ku tlhelela lokunene ka mubohiwa eka vaaki endzhaku ka khotso. Hambiswiritano, ku ni mintlhontlho ya nhlengeletano ni ya kharikhulamu leyi faneleke yi tekeriwa enhlokweni.

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Biografía del autor/a

Jose Henriques Mutemba, Academia de Ciências Policiais – ACIPOL, Moçambique

Mestre em Segurança Pública pela Academia de Ciências Policiais – Moçambique; Licenciado em Ensino de Filosofia pela Universidade Pedagógica - Moçambique (UP); Funcionário do Quadro do Serviço Nacional Penitenciário (SERNAP). Docente na Escola de Formação da Guarda Penitenciária - Moçambique.

Fernando Lives Andela Niquice, Academia de Ciências Policiais – ACIPOL, Moçambique

Doutor e mestre em Psicologia pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Brasil, Licenciado em Pedagogia e Psicologia pela Universidade Pedagógica de Moçambique, Docente na Academia de Ciências Policiais (ACIPOL).

Citas

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Publicado

29-05-2023

Cómo citar

Mutemba, J. H., & Niquice, F. L. A. (2023). Educação escolar no contexto penitenciário moçambicano: percepção de reclusos, professores e gestores penitenciários: Dyondzo ya xikolo eka xiyimo xa khotso ra le Mozambique: mavonelo ya vabohiwa, vadyondzisi, vafambisi va swikolo na vafambisi va khotso. NJINGA&SEPÉ: evista nternacional e ulturas, Línguas fricanas rasileiras, 3(Especial I), 195–213. ecuperado a partir de https://revistas.unilab.edu.br/index.php/njingaesape/article/view/1207