16.Educação e Formação de Comunidades de Aprendizagem: análise de percepções no Colégio Pastoral da Igreja Presbiteriana de Moçambique

Jondzo ni kuvumbiwa ka mintlawa ya kujondza: matwisisela ndzeni ka Mpfunano wa Vafundhisi va Kereke ya Presbiteriana ya Musambiki

Autores

Palavras-chave:

Igreja Presbiteriana de Moçambique, Educação, Aprendizagem, Comunidade

Resumo

A história de Moçambique tem registos de intervenções da Igreja Presbiteriana de Moçambique (IPM), a antiga Missão Suíça, que têm sido deveras marcantes desde o longínquo ano de 1887. A sua educação integral, que tem resultado na formação de comunidades de aprendizagem, tem contribuído sobremaneira no processo de humanização do povo moçambicano. O presente artigo tem como objectivo analisar percepções no colégio pastoral sobre a qualidade da participação actual da Igreja Presbiteriana em Moçambique. Em termos metodológicos o presente artigo resulta de uma pesquisa qualitativa, cujas técnicas de recolha de dados foram a inquirição por entrevista, analise documental e observação participante. A conclusão do presente artigo é de que contrariamente à sua excelência organizacional do passado, nos dias que correm a participação social da IPM tem sido de pouca expressão. 

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Matimu ya Musambiki ma ni svikombiso sva vugingiriteki la Kereke ya Presbiteriana ya Maçambique, leyi yingahavuliwa Missão Suíça, leyi yitaka na yikombisa mintirho yinene kusukela lembeni la 1887. Jondzo ya yona leyi yitumbuluxeke mintlawa ya kujondza, yipfunetele svinene kuvumbiwa ka vumunhu exikarhi vana va tiko. Tsalwa leli i mihandzu ya kuxiyaxiya matwisisela ndzeni ka Mpfunano wa Vafundhisi mayelano ni lisima la ngingiriteko wa kereke leyi masikwana lawa. Ndlela leyitirhisiweke ya kukola svitiviwa i nxopaxopo wa miyanakanyu ya nkoka,  laha kutirhisiweke svivutiso, kuxiyaxiya matsalwa ni kuxiyaxiya mahanyela ya Mpfunano wa Vafundhisi kota xirho xa ntlawa. Kuxopaxopeni loko kuvoniwe lesvaku hi kuhambana ni lisima la nkereke tolo ka wamasiku, masikwini lawa ntirho wa IPM wa kulwela nhluvuko utikomba kutsongo atikweni. Hilesvo-ke, svanga ndlela yonyika lisima 135 wa malembe ya kereke akutirheleni ka tiko, svalaveka lesvaku kujoyineliwa ntwanano, yili ndlela ya kupfurhetela vutlhari la huvu, kuvuyisiwa lisima la Mpfunano wa Vafundhisi, ntlawambilu ya kereke, yiva ndlela ya kukombisa vutlhari mafambiseleni ya kereke, ni ya kuhitekela kuyakiwa ka tiko.

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Biografia do Autor

Fernando Rafael Chongo, Universidade Púnguè

Doutor em Inovação Educativa (Ciências de Educação) pela Universidade Católica de Moçambique; Professor Auxiliar no Departamento de Pedagogia e Psicologia, Faculdade de Educação, Universidade  Púnguè, na Região Centro de Moçambique

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Publicado

03-10-2022

Como Citar

Chongo, F. R. (2022). 16.Educação e Formação de Comunidades de Aprendizagem: análise de percepções no Colégio Pastoral da Igreja Presbiteriana de Moçambique : Jondzo ni kuvumbiwa ka mintlawa ya kujondza: matwisisela ndzeni ka Mpfunano wa Vafundhisi va Kereke ya Presbiteriana ya Musambiki. JINGA SEPÉ: evista nternacional e ulturas, Línguas fricanas rasileiras (ISSN: 2764-1244), 2(Especial I), 287–308. ecuperado de https://revistas.unilab.edu.br/index.php/njingaesape/article/view/1029