Nzema gyimayɛlɛ edwɛne bie mɔ nvedenvedenu
An appraisal of work songs among the Nzema
Palavras-chave:
Anwosesebɛ, Anyuhɔlɛ, Edwɛne, Gyima, NzemaResumo
Nvedenvedenu ɛhye bamaa yɛanwu Nzema gyima edwɛne bie mɔ nee nvasoɛ mɔɔ wɔ zo la. Gyima a le nyεleε mɔɔ sonla fa ye anwosesebε nee ye adwenle yε, mɔɔ maanlema die to nu na nvasoε wɔ ɔ nzi la. Edwεne a le edwεmgbɔkε ngakyile mɔɔ bεnwo anzɛɛ bεto bεdielie bε nye na ndelebεbo wɔ nu la. Gyima edwεne a le edwεne mɔɔ bεto ye wɔ gyima mekε la. Kpolerazulɛ biala ɛnle nwo kɛ saa maanle bie kɛhɔ ɔ nyunlu a, ɔgyi kɛ ezuavolɛ ne mɔ anye si bolo yɛ gyima la azo. Nzema lɛ gyima dɔɔnwo mɔɔ bɛto edwɛne bɛsua ye a. Bie mɔ noko εyεlε nu εngyia edwεnedolε. Gyima mɔɔ bɛyɛ a bɛto edwɛne la bie mɔ a le nzahanlε, εyazonlε, nwowiehwenlε, εlεnehanlε, dubazelε, akpɔdalilε, ndilebɔlε, awulepenlε nee dɔɔnwo mɔɔ bokεboka nwo la. Akɔndezilε, aleεdɔnelε, aleεdonlε, kilehilevolε gyima nee dɔɔnwo noko mɔɔ boka nwo la εngyia edwεne εdolε.
Downloads
Referências
Moalɛleka
Alhassan, Z. (2019). Literary study of Dagbamba work songs. [Master’s thesis]. University of Education, Winneba.
Bauman, Z. (1998). Work, consumerism and the new poor. Buckingham, UK: Open University Press.
Budd, J. W. (2011). The thought of work. Cornell University Press.
Dik, B.J. & Duffy, R.D. (2009). Calling and vocation at work. The Counseling Psychologist, 37(3), 424-450.
Gini, A. (2001). My Job, my self: Work and the creation of the modern individual. New York: Routledge.
Laan van der, L., Ormsby, G., Fergusson, L., & McIlveen, P. (2023). Is this work? Revisiting the definition of work in the 21st century. Journal of Work-Applied Management, 15(2), 252-272.
Ndlovu, S. (2018). An Afrocentric analysis of some Zimbabwean proverbs and sayings. The Journal of Pan African Studies, 12(3), 126-140.
Savickas, M.L. & Baker, D.R. (2005). The history of vocational psychology: antecedents, origin, and early development. In Savickas, M.L. & Walsh, W.B. (Eds), Handbook of Vocational Psychology (pp. 15-50). Lawrence Erlbaum Associates, Mahwah, NJ.
Tan, E. (2014). Human capital theory: a holistic criticism. Review of Educational Research, 84(3), 411-445.
Tateo, L. (2015). Continuity and discontinuity of the educational context. In Marsico, G.,
Dazzani, V., Ristum, M., & de Souza Bastos, A. C. (Eds.), Educational contexts and borders through a cultural lens (pp. 29–52). New York, NY: Springer.
Tengepare, M. (2013). Literary appreciation of Dagaare work songs. [Master’s thesis].University of Education, Winneba.
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Copyright (c) 2025 NJINGA e SEPÉ: Revista Internacional de Culturas, Línguas Africanas e Brasileiras (ISSN: 2764-1244)

Este trabalho está licenciado sob uma licença Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
1.Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, sendo o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License o que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista. A Revista usa a Licença CC BY que permite que outros distribuam, remixem, adaptem e criem a partir do seu trabalho, mesmo para fins comerciais, desde que lhe atribuam o devido crédito pela criação original. É a licença mais flexível de todas as licenças disponíveis. É recomendada para maximizar a disseminação e uso dos materiais licenciados.
2.Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório digital institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
3.Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal, nas redes sociais) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Trata-se da política de Acesso Livre).
