A globalização e a identidade nacional dilemas e constrangimentos na criação de uma identidade forte e representativa em Moçambique

Ndzavisiso wa misava na vutlhokovetseri bya rixaka: swiphiqo na swiphiqo eka ku tumbula vuxokoxoko bya matimbe na ku yimela emozambique

Auteurs

  • Ocacio Manuel Fernando Universidade Católica de Moçambique - Moçambique
  • Rui Paulino Taula Universidade Católica de Moçambique - Moçambique

Mots-clés :

Cultura Nacional, Globalização, Identidade

Résumé

A globalização, um fenômeno que permeia os aspetos culturais, econômicos e sociais do mundo contemporâneo, desempenha um papel significativo na formação e na manutenção da identidade nacional dos Estados. Este artigo busca analisar os dilemas e constrangimentos enfrentados por Moçambique, na busca por uma identidade nacional forte e representativa em um contexto de crescente globalização. O estudo parte de uma revisão bibliográfica abrangente para compreender a extensão da globalização no cenário atual e sua influência direta nas experiências e na percepção de identidade da população moçambicana, no presente e as perspectivas futuras do evento, que se mostra dinâmico. Identificaram-se elementos-chave que delineiam a identidade nacional moçambicana e as mudanças percebidas que ocorreram devido à crescente “globalização”, das nações ao longo do mundo. O estudo percebeu que a globalização traz oportunidades e desafios para a identidade nacional de Moçambique, pois, por um lado, ela promove a interconexão cultural e econômica, possibilitando a troca de ideias e influências culturais, por outro lado, há o risco de homogeneização cultural, perda de valores tradicionais e dependência de influências externas. Além disso, o artigo exploramos como a globalização afeta a economia moçambicana, abordando questões como investimento estrangeiro, comércio internacional e migração e, apercebemo-nos que estes fatores têm impactos diretos na identidade nacional, à medida que moldam as condições socioeconômicas e as oportunidades disponíveis para os moçambicanos. Conclui o estudo que, para criar uma identidade nacional forte e representativa em Moçambique, é essencial abraçar a diversidade cultural e as oportunidades econômicas oferecidas pela globalização, ao mesmo tempo em que se preservam os valores e tradições locais. É um desafio complexo, mas fundamental para a construção de uma identidade nacional resiliente em um mundo cada vez mais globalizado onde prevalece a lei do mais forte.

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Ku hlanganisiwa ka misava hinkwayo, xiendlakalo lexi hangalakeke eka swiyenge swa ndhavuko, ikhonomi na ntshamiseko wa misava ya manguva lawa, xi tlanga xiave lexikulu eka ku vumbiwa na ku hlayisa vutivi bya rixaka bya Mimfumo. Atikili leyi yi lava ku xopaxopa swiphiqo na swipimelo leswi Mozambhiki ri langutaneke na swona eku laveni ka rona vutivi bya rixaka lebyi tiyeke na lebyi yimelaka eka xiyimo xa ku andza ka ku hlanganisiwa ka misava hinkwayo. Dyondzo yi sungula eka nkambisiso lowu heleleke wa bibliyografiki ku twisisa mpimo wa ku hlanganisiwa ka misava hinkwayo eka xiyimo xa sweswi na nkucetelo wa kona wo kongoma eka mintokoto na mavonelo ya vutivi bya vaaki va Mozambique, eka mavonelo ya sweswi na ya nkarhi lowu taka ya xiendlakalo lexi, leswi swi tikombaka swi ri na matimba. Swilo swa nkoka swi hlawuriwile leswi hlamuselaka vutivi bya rixaka ra Mozambique na ku cinca loku voniwaka loku humeleleke hikwalaho ka ku andza ka “ku hlanganisiwa ka misava hinkwayo” ka matiko emisaveni hinkwayo. Dyondzo yi kumile leswaku ku hlanganisiwa ka misava hinkwayo swi tisa swivandlanene na mintlhontlho eka vutivi bya rixaka ra Mozambhiki, tani hi leswi, hi tlhelo rin’we, swi tlakusaka vuhlanganisi bya ndhavuko na ikhonomi, leswi endlaka leswaku ku cincana ka miehleketo na minkucetelo ya ndhavuko, hi tlhelo rin’wana, ku na khombo ra ku fana ka ndhavuko, ku lahlekeriwa hi mimpimanyeto ya ndhavuko na ku titshega hi minkucetelo ya le handle. Ku ya emahlweni, atikili yi lavisisa hilaha ku hlanganisiwa ka misava hinkwayo ku khumbaka ikhonomi ya Mozambique hakona, ku langutana na timhaka to fana na vuvekisi bya matiko mambe, mabindzu ya matiko ya misava na ku rhurha, naswona ha lemuka leswaku swilo leswi swi na nkucetelo wo kongoma eka vutivi bya rixaka, tanihileswi swi vumbeke swiyimo swa ikhonomi ya vaaki na minkarhi leyi nga kona eka vaaki va le Mozambique. Dyondzo yi gimeta hi leswaku, ku tumbuluxa vutivi bya rixaka lebyi tiyeke no yimela eMozambhiki, i swa nkoka ku amukela ku hambana ka mindhavuko na swivandlanene swa ikhonomi leswi nyikiwaka hi ku hlanganisiwa ka misava hinkwayo, loko hi ri karhi hi hlayisa mimpimanyeto na mindhavuko ya ndhawu. I ntlhontlho lowu rharhanganeke, kambe wa xisekelo eka ku akiwa ka vutivi bya rixaka lebyi tiyiselaka eka misava leyi yaka yi va ya misava hinkwayo laha nawu wa lava tiyeke swinene wu fumaka.

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Bibliographies de l'auteur

Ocacio Manuel Fernando, Universidade Católica de Moçambique - Moçambique

Doutoramento em Ciências da comunicação com  especialização em Marketing na Universidade católica de Moçambique - Faculdade de Educação Comunicação da Universidade católica de Moçambique, Mestre em Administração e Gestão de Negócios pela UCM - Faculdade de Ciências Sociais e Políticas, Licenciado em Economia e Gestão pela UCM - Faculdade de Economia e Gestão. Exerce a função de Gestor do centro de recursos de Gurué do Instituto de Educação - UCM, Membro do conselho Científico da Universidade Católica de Moçambique - Extensão de Gurue. Orienta trabalhos investigativos dos ciclos de estudo de mestrado e Licenciatura. Dedica-se à investigação científica em vários domínios de atuação relacionados com a economia, gestão, comunicação e marketing e educação.

Rui Paulino Taula, Universidade Católica de Moçambique - Moçambique

Doutorando em Ciências da Comunicação com ênfase em Comunicação Organizacional, na FEC - Universidade Católica de Moçambique, Mestre em Gestão de Empresas pelo ISCTE/IUL e licenciado em Ciências da Comunicação pelo ISPU. Desempenha a função de Coordenador da Área de Pós-graduação na Universidade Politécnica de Moçambique. Dedica-se à docência e à investigação, nas áreas de gestão de empresas e de recursos humanos.

Références

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Publiée

29-07-2025

Comment citer

Fernando, O. M., & Taula, R. P. (2025). A globalização e a identidade nacional dilemas e constrangimentos na criação de uma identidade forte e representativa em Moçambique: Ndzavisiso wa misava na vutlhokovetseri bya rixaka: swiphiqo na swiphiqo eka ku tumbula vuxokoxoko bya matimbe na ku yimela emozambique. NJINGA&SEPÉ: evista nternacional e ulturas, Línguas fricanas rasileiras, 5(2), 47–61. onsulté à l’adresse https://revistas.unilab.edu.br/njingaesape/article/view/1513