Aquisição e aprendizagem duma segunda língua na criança e no adulto

Ku kuma na ku dyondza ririmi ra vumbirhi eka vana na vanhu lavakulu

Autores

  • David Zefanias Chonane Universidade Eduardo Mondlane -Moçambique

Palavras-chave:

Aquisição, Aprendizagem, L2, Criança

Resumo

O presente trabalho é uma parte de uma pesquisa em linguística aplicada educacional relacionada com a aquisição e aprendizagem duma língua segunda na criança e adulto em Moçambique. Tem como objectivos (i) discutir as principais teorias que orientam a aprendizagem de uma língua no contexto da língua segunda; (ii) a forma como o aprendente interioriza as estruturas gramaticais da língua para posterior uso em contextos diversificados, e (iii) perceber as relações e as influencias que as teorias exercem na aprendizagem da língua na criança e no adulto. Para lograrmos o objectivo deste estudo, adoptamos uma metodologia assente na revisão bibliográfica sobre as diversas teorias que abordam sobre aquisição e aprendizagem da língua num contexto em que é aprendida como língua segunda na criança e no adulto. O presente estudo poderá contribuir para uma nova reflexão sobre as teorias que presidem a aquisição e aprendizagem da língua portuguesa como língua segunda na criança e no adulto.

***

Xitlhokovetselo: Ntirho lowu i xiphemu xa ndzavisiso eka dyondzo ya ririmi leri tirhisiwaka leri fambelanaka na ku kuma na ku dyondza ririmi ra vumbirhi eka vana na vanhu lavakulu eMozambique. Swikongomelo swa yona i (i) ku burisana hi tithiyorinkulu leti kongomisaka dyondzo ya ririmi eka xiyimo xa ririmi ra vumbirhi; (ii) a ndlela leyi mudyondzi a nghenisaka endzeni swivumbeko swa ririmi swa ririmi leswaku swi ta tirhisiwa endzhaku eka swiyimo swo hambana hambana, na (iii) ku twisisa vuxaka lebyi na minkucetelo leyi tithiyori ti yi endlaka eka dyondzo ya ririmi eka vana na vanhu lavakulu. Ku kota ku fikelela xikongomelo xa dyondzo leyi, hi amukerile endlelo leri simekiweke eka nxopaxopo wa matsalwa eka tithiyori to hambana leti tshinelaka ku kuma ririmi na ku dyondza eka xiyimo lexi ri dyondziwaka tanihi ririmi ra vumbirhi eka vana na vanhu lavakulu. Dyondzo leyi yi nga hoxa xandla eka ku anakanyisisa lokuntshwa eka tidyondzo leti lawulaka ku kumiwa na ku dyondza ririmi ra Xiputukezi tanihi ririmi ra vumbirhi eka vatsongwana  na vanhu lavakulu.

Biografia do Autor

David Zefanias Chonane, Universidade Eduardo Mondlane -Moçambique

Licenciado em Linguística e Literatura, Mestre em Linguística e Doutorando finalista pela Universidade Eduardo Mondlane, Faculdade de Letras e Ciências Sociais, Campus Maputo.

Referências

CHAMBO, G., CHIMBUTANE, F., GARCÍA-MIGUEL, J., RAMALHO, F. & BARCIA, S. (2021) A Educação Bilingue em Moçambique: Guia Prática. Universidade de Vigo.

CHOMSKY, N. Aspects of the Theory of Sintax. Cambridge: MIT Press, 1965.

ELLIS, R. SLA Research and Language Teaching. Oxford: Oxford University Press, 1997.

JAMES, C. Errors in Language Learning and Use: Exploring Error Analysis. London: Longman, 1998.

KLEIN, W. Second Language Aquisition. Cambridge: CUP, 1986.

KRASHEN, S. Second Language Acquisition and Second Language Learning. Oxford: Pergamon, 1981.

KRASHEN, S. The Great Debate. EFL Gazettte. Julho p.9. Oxford, 1984.

LADO, R. Linguistics Across Cultures. Ann Arbor: The University of Michigan Press, 1957.

LOPES, A. J. A Batalha das Línguas: Perspectivas sobre a Linguística Aplicada em Moçambique. Maputo: Imprensa Universitária, 2004.

MCLAUGHLIN, B. Theories of Second Language Learning. London: Edward Arnold, 1987.

NGUNGA, A. & FAQUIR, O. Padronização da Ortografia de Línguas Moçambicanas: Relatório do III Seminário. Colecção as Nossas Línguas II. Maputo: Centro de Estudos

Africanos/UEM, 2011.

SELINKER, L. Language Transfer. General Linguistics, 9: 67-92, 1969.

WHITE, L. (2000) Second Language Acquisition: From Initial to Final Stage. In: ARCHIBALD, J. (ed). Second Languange Acquisition and Linguistic Theory. Oxford: Blackwell, 1972, p.130-155.

WIDDOWSON, H.G. Teaching Language as Comunication. Oxford: Oxford University Press, 1978.

Downloads

Publicado

10-06-2022

Como Citar

Chonane, D. Z. . (2022). Aquisição e aprendizagem duma segunda língua na criança e no adulto: Ku kuma na ku dyondza ririmi ra vumbirhi eka vana na vanhu lavakulu. NJINGA E SEPÉ: Revista Internacional De Culturas, Línguas Africanas E Brasileiras, 2(1), 525–536. Recuperado de https://revistas.unilab.edu.br/index.php/njingaesape/article/view/929