Exclusão de alunos com necessidades educativas especiais do currículo escolar Moçambicano

Kusabatanidzwa kwevadzidzi vane zvinodiwa zvedzidzo zvakasiyana kubva kuMozambican chikoro curriculum

Autores

  • Patricia Aunauyatile Cesário Akungondo Universidade Católica de Moçambique - Moçambique

Palavras-chave:

Necessidades Educativas Especiais, Moçambique

Resumo

Este artigo aborda a questão da exclusão de alunos com necessidades educativas especiais (NEE) do currículo escolar moçambicano. O objetivo do estudo é analisar os principais fatores que contribuem para essa exclusão e discutir suas implicações para o processo educativo e para a sociedade. Além disso, são apresentadas estratégias e recomendações para promover uma educação inclusiva e garantir o pleno acesso e participação dos alunos com NEE no currículo escolar. A exclusão de alunos com NEE do currículo escolar moçambicano têm consequências negativas, limitando suas oportunidades de aprendizagem e desenvolvimento acadêmico. Isso também reforça a segregação e a marginalização desses alunos na sociedade. Apesar do compromisso com a educação inclusiva expresso na Política Nacional de Educação Inclusiva de Moçambique, a implementação efetiva dessas políticas enfrenta desafios significativos. Este estudo utiliza uma abordagem mista, combinando métodos quantitativos e qualitativos, para compreender melhor a exclusão de alunos com NEE no contexto moçambicano. Foram coletados dados por meio de questionários aplicados a professores, observação das práticas escolares e análise de documentos oficiais relacionados à educação inclusiva. Os resultados revelam que fatores como a falta de recursos adequados, a falta de formação específica para os professores e a falta de conscientização sobre as necessidades educativas dos alunos com NEE contribuem para a exclusão desses alunos do currículo escolar. Essa exclusão têm impactos negativos tanto para os alunos com NEE, que são privados do direito à educação de qualidade, quanto para a sociedade como um todo. Com base nos resultados, são propostas recomendações para promover uma educação inclusiva em Moçambique. Essas recomendações incluem a disponibilização de recursos adequados, a formação contínua dos professores em educação inclusiva e a conscientização sobre as necessidades dos alunos com NEE.

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Chinyorwa chino chinobata nyaya yekubviswa kwevadzidzi vane zvinodiwa padzidzo (SEN) kubva mugwaro redzidzo rechikoro reMozambique. Chinangwa chechidzidzo ichi ndechekuongorora zvinhu zvikuru zvinokonzeresa kubviswa uku uye kukurukura zvazvinoreva pachirongwa chedzidzo uye munharaunda. Uyezve, mazano uye kurudziro zvinounzwa kusimudzira dzidzo inosanganisirwa uye kuve nechokwadi chekuwana kuzere uye kutora chikamu kwevadzidzi vane SEN mune kosi yechikoro. Kusabatanidzwa kwevadzidzi vane SEN kubva mukosi yechikoro yeMozambique kune mhedzisiro yakaipa, kudzikamisa mikana yavo yekudzidza uye kusimukira muzvidzidzo. Izvi zvinosimbisawo kupatsanurwa nekudzikisirwa kwevadzidzi ava munharaunda. Zvisinei nechisungo chedzidzo inosanganisirwa nevadzidzi chaburitswa mugwaro reNational Inclusive Education Policy reMozambique, kuzadzikiswa kwemitemo iyi zvine mutsindo kunotarisana nematambudziko makuru. Ichi chidzidzo chinoshandisa nzira yakasanganiswa, kubatanidza nzira dzehuwandu uye dzemhando, kuti tinzwisise zviri nani kusabatanidzwa kwevadzidzi vane SEN mumamiriro eMozambique. Data yakaunganidzwa kuburikidza nemibvunzo yakapiwa kuvadzidzisi, kucherechedza maitiro echikoro uye kuongororwa kwemagwaro ehurumende ane chokuita nedzidzo inobatanidzwa. Zvakabuda zvinoratidza kuti zvinhu zvakaita sekushaikwa kwezvekushandisa zvakakwana, kushaikwa kwedzidziso chaiyo yevadzidzisi uye kusaziva zvinodiwa padzidzo yevadzidzi vane SEN zvinoita kuti vadzidzi ava vabviswe pagwaro redzidzo rechikoro. Zvakabuda zvinoratidza kuti zvinhu zvakaita sekushaikwa kwezvekushandisa zvakakwana, kushaikwa kwedzidziso chaiyo yevadzidzisi uye kusaziva zvinodiwa padzidzo yevadzidzi vane SEN zvinoita kuti vadzidzi ava vabviswe pagwaro redzidzo rechikoro. Kusabviswa uku kune zvakaipa kuvadzidzi vane SEN, avo vanonyimwa kodzero yedzidzo yemhando yepamusoro, uye nharaunda yese. Zvichienderana nemhedzisiro, kurudziro inokurudzirwa kusimudzira dzidzo inosanganisirwa muMozambique. Kurudziro idzi dzinosanganisira kupihwa kwezvekushandisa zvakakwana, kuenderera mberi kwekudzidziswa kwevadzidzisi mudzidzo inosanganisirwa uye kuziva zvinodiwa nevadzidzi vane SEN.

Biografia do Autor

Patricia Aunauyatile Cesário Akungondo, Universidade Católica de Moçambique - Moçambique

Licenciada em Psicologia Escolar, Mestre em Ciências da Educação/ Psicologia Educacional, Doutoranda em Ciências da Educação - Especialização em Educação Inclusiva e Pedagogia Diferenciada, Coordenação de Cadeiras Gerais-Instituto da Educação a Distancia, Universidade Católica de Moçambique, Beira

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Publicado

14-12-2023

Como Citar

Akungondo, P. A. C. . (2023). Exclusão de alunos com necessidades educativas especiais do currículo escolar Moçambicano: Kusabatanidzwa kwevadzidzi vane zvinodiwa zvedzidzo zvakasiyana kubva kuMozambican chikoro curriculum. NJINGA E SEPÉ: Revista Internacional De Culturas, Línguas Africanas E Brasileiras, 3(Especial II), 216–243. Recuperado de https://revistas.unilab.edu.br/index.php/njingaesape/article/view/1449