O insucesso escolar: fatores associados à reprovações nos exames finais da 10ª classe nas escolas da Vila Municipal de Mandlakazi no ano letivo de 2021

Ku tsandzeka ka xikolo: swilo leswi fambelanaka na ku tsandzeka eka swikambelo swa makumu swa giredi ya 10 eswikolweni edoropeni ra masipala ra Mandlakazi eka lembe ra tidyondzo ra 2021

Autores

  • Ananias Orlando Sitoe Instituto Superior de Gestão e Empreendedorismo Gwaza Muthini - Moçambique

Palavras-chave:

Aprendizagem, Avaliação, Exames, insucesso

Resumo

Este estudo visa compreender os principais fatores que contribuíram para o alto índice de reprovações nos exames finais da 10ª classe nas escolas secundárias da vila municipal de Mandlakazi (ESVMM) no ano letivo de 2021. O estudo foi realizado nas Escolas Secundárias Samora Machel e de Manjacaze. Privilegiou-se a abordagem qualitativa, tendo sido feita a recolha de informações através da entrevista semi-estruturada dirigida aos alunos reprovados aos exames da 10ª classe no ano letivo 2021, aos professores que leccionaram a 10ª classe no mesmo ano letivo e aos gestores pedagógicos do 1º ciclo. Com base nos resultados da pesquisa concluiu-se que os fatores que contribuíram para o alto índice de reprovações nos exames finais da 10ª classe nas ESVM de Mandlakazi no ano letivo de 2021 são de natureza individual, relacionados à fraca dedicação dos alunos; de origem institucional relacionados à fraca capacitação e ou indução docente para responder às mudanças impostas pela pandemia da COVID-19, a aplicação de práticas tradicionais de avaliação, o fraco envolvimento dos alunos no processo de exames e a fraca divulgação da legislação que regula o processo de avaliação de aprendizagem no Sistema Nacional de Educação (SNE), incluindo o processo de exames; os fatores familiares, relacionados à situação de renda familiar de alguns pais e ou encarregados de educação, que lhes impossibilitou a adquirir o material de apoio à aprendizagem dos seus educandos.

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Dyondzo leyi yi kongomisa ku twisisa swilo leswikulu leswi hoxeke xandla eka mpimo wa le henhla wa ku tsandzeka eka swikambelo swa makumu swa tlilasi ya vukhume eswikolweni swa le henhla edorobeni ra masipala ra Mandlakazi (ESVMM) eka lembe ra dyondzo ra 2021. Dyondzo leyi yi endliwile eSamora Machel na le Sekondari ya Manjacaze Swikolo. Endlelo ra xiyimo a ri ri na nkateko, laha mahungu ya hlengeletiweke hi ku tirhisa mimbulavurisano leyi nga hlelekangiki ngopfu leyi kongomisiweke eka swichudeni leswi tsandzekeke eka swikambelo swa giredi ya vukhume eka lembe ra dyondzo ra 2021, vadyondzisi lava dyondziseke giredi ya vukhume eka lembe rin’we ra dyondzo na vafambisi va dyondzo va xiyenge xo sungula. Hi ku ya hi mimbuyelo ya ndzavisiso, ku gimetiwile leswaku swilo leswi hoxeke xandla eka mpimo wa le henhla wa ku tsandzeka eka swikambelo swa makumu swa tlilasi ya vukhume eka ESVM eMandlakazi eka lembe ra dyondzo ra 2021 i swa muxaka wa munhu hi xiyexe, leswi fambelanaka na ku tinyiketela loku tsaneke ka swichudeni ; ya masungulo ya nhlangano lama fambelanaka na ndzetelo wo tsana na/kumbe ku nghenisiwa ka vadyondzisi ku hlamula eka ku cinca loku vekiweke hi ntungu wa COVID-19, ku tirhisiwa ka maendlelo ya ndhavuko yo kambela, ku nghenelela loku tsaneke ka swichudeni eka phurosese ya swikambelo na ku hangalasiwa loku tsaneke ka milawu leyi lawulaka ku kamberiwa ka dyondzo ya phurosese eka Sisiteme ya Dyondzo ya Rixaka (SNE), ku katsa na phurosese ya swikambelo; swilo swa ndyangu, leswi fambelanaka na xiyimo xa muholo wa ndyangu wa vatswari van’wana na/kumbe vahlayisi, leswi endleke leswaku swi nga koteki eka vona ku kuma switirhisiwa swo seketela dyondzo ya swichudeni swa vona.

Biografia do Autor

Ananias Orlando Sitoe, Instituto Superior de Gestão e Empreendedorismo Gwaza Muthini - Moçambique

Licenciado em Ensino Básico com Habilitação em Administração e Gestão de Educação, pela Universidade Pedagógica de Moçambique; pós-graduado em Psicopedagogia do Ensino Superior pelo Instituto Superior de Gestão e Empreendedorismo Gwaza Muthini e Mestre em Ciências de Educação. Funcionário no Serviço Distrital de Educação, Juventude e Tecnologia de Mandlakazi, afecto na Escola Primária de Chiguivitane

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Publicado

14-12-2023

Como Citar

Sitoe, A. O. (2023). O insucesso escolar: fatores associados à reprovações nos exames finais da 10ª classe nas escolas da Vila Municipal de Mandlakazi no ano letivo de 2021: Ku tsandzeka ka xikolo: swilo leswi fambelanaka na ku tsandzeka eka swikambelo swa makumu swa giredi ya 10 eswikolweni edoropeni ra masipala ra Mandlakazi eka lembe ra tidyondzo ra 2021. NJINGA E SEPÉ: Revista Internacional De Culturas, Línguas Africanas E Brasileiras, 3(Especial II), 295–314. Recuperado de https://revistas.unilab.edu.br/index.php/njingaesape/article/view/1426