Influência de marketing interno no sucesso empresarial: caso Cervejas de Moçambique 2020-2021

Nkucetelo wa vuxavisi bya le ndzeni eka ku humelela ka bindzu: mhaka ya tibiya leti humaka eMozambique 2020-2021

Autores

  • Salvado António Ouana INSTITUTO SUPERIOR DE GESTÃO E EMPREENDEDORISMO GWAZA MUTHINI
  • Verónica Joaquim Sibinde Mpanda Instituto Superior de Ciências da Saúde - Moçambique

Palavras-chave:

Marketing interno, Motivação, Satisfação, Empresa

Resumo

O marketing interno emergiu como uma prática essencial nas empresas contemporâneas, contribuindo para o sucesso por meio da valorização e engajamento dos colaboradores. O presente artigo tem como objetivo analisar a influência do marketing interno no sucesso empresarial, caso Cervejas de Moçambique (2020-2021), pois, atualmente as instituições são desafiadas quotidianamente com mudanças cada vez mais céleres e defrontam barreiras na tentativa de superar os seus concorrentes e manter-se no mercado a médio e longo prazo. O marketing interno torna-se uma das estratégias para a sobrevivência de uma empresa no mercado e garantir a conquista de melhores rendimentos. Trata-se de uma ferramenta certa para alinhar todos os esforços empreendidos com os objetivos empresariais. A revisão de literatura, evidencia que a implementação eficaz de estratégias de marketing interno pode levar a um aumento significativo na produtividade, retenção de talentos e satisfação do cliente. Portanto, fez-se um estudo de abordagem quantitativa, do tipo descritivo, básica e de levantamento. Utilizou-se a técnica de questionário padronizado à escala de Likert de 5 pontos para a recolha de dados envolvendo uma amostra de 98 colaboradores com o intuito de identificar e descrever estratégias adotadas pela empresa na operacionalização do plano marketing interno. Aplicou-se o teste estatístico de análise da variância para aceitação ou rejeição das hipóteses e o teste de regressão linear simples para a verificação da correlação entre as variáveis dependentes e independentes. Os resultados apontam que os determinantes do marketing interno influenciam diretamente na satisfação dos colaboradores e por consequência o alcance dos melhores rendimentos da empresa. Ademais, o marketing interno desempenha um papel fundamental na motivação, engajamento e retenção de talentos. Cabe salientar que das análises estatísticas depreendeu-se igualmente a aceitação da hipótese nula, ou seja, o marketing interno influencia no sucesso das empresas.

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Ku xavisiwa ka le ndzeni ku humelerile tanihi mukhuva wa nkoka eka tikhamphani ta manguva lawa, ku hoxa xandla eka ku humelela hi ku tlangela vatirhi na ku nghenelela. Atikili leyi yi kongomisa ku xopaxopa nkucetelo wa vuxavisi bya le ndzeni eka ku humelela ka bindzu, eka mhaka ya Cervejas de Moçambique (2020-2021), tanihileswi swivandlanene sweswi swi tlhontlhiwaka siku na siku hi ku cinca loku yaka emahlweni hi xihatla na ku langutana na swihinga hi ku ringeta ku hlula vaphikizani va swona na ku tshama eka makete eka nkarhi wa le xikarhi na wo leha. Ku xavisiwa ka le ndzeni ku hundzuka yin’wana ya tindlela ta ku hanya ka khamphani eka makete na ku tiyisisa ku fikeleriwa ka muholo wo antswa. I xitirhisiwa lexi faneleke xo ringanisa matshalatshala hinkwawo lama endliwaka ni swikongomelo swa bindzu. Nxopaxopo wa matsalwa wu kombisa leswaku ku tirhisiwa lokunene ka tindlela ta vuxavisi bya le ndzeni swi nga yisa eka ku tlakuka lokukulu eka vuhumelerisi, ku hlayisiwa ka titalenta na ku eneriseka ka vaxavi. Hikwalaho, ku endliwile dyondzo ya nhlayo, nhlamuselo, ya masungulo na ya ndzavisiso. Thekiniki ya phepha ra swivutiso leri ringaniseriweke eka xikalo xa Likert xa tinhla ta 5 yi tirhisiwile ku hlengeleta datha leyi katsaka xikombiso xa vatirhi va 98 hi xikongomelo xo kuma na ku hlamusela tindlela leti amukeriweke hi khamphani eka ku tirhisiwa ka pulani ya vuxavisi bya le ndzeni. Nxopaxopo wa tinhlayo wa xikambelo xa ku hambana wu tirhisiwile ku amukela kumbe ku ala swiringanyeto naswona xikambelo xo olova xa linear regression xi tirhisiwile ku tiyisisa ku yelana exikarhi ka swilo leswi cinca-cincaka leswi titshegeke na leswi tiyimeleke. Mimbuyelo yi kombisa leswaku swihlawulekisi swa vuxavisi bya le ndzeni swi khumba hi ku kongoma ku eneriseka ka vatirhi naswona, hikwalaho, ku fikeleriwa ka matirhelo lamanene ya khamphani. Kuya emahlweni, vuxavisi bya le ndzeni byi tlanga xiave xa nkoka eka ku hlohlotela, ku nghenelela na ku hlayisa titalenta. Swi fanele ku xiyiwa leswaku minxopaxopo ya tinhlayo yi tlhele yi yisa eka ku amukeriwa ka xiringanyeto xa null, hi leswaku, ku xavisiwa ka le ndzeni ku khumba ku humelela ka tikhamphani.

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Biografia do Autor

Salvado António Ouana, INSTITUTO SUPERIOR DE GESTÃO E EMPREENDEDORISMO GWAZA MUTHINI

Mestre em Finanças Empresarias pelo Instituto Superior de Gestão e Empreendedorismo Gwaza Muthini, Licenciado e Bacharel em Gestão de Recursos Humanos pela Universidade Pedagógica, Docente nas Escolas do Distrito da Moamba-Maputo-Moçambique.

Verónica Joaquim Sibinde Mpanda, Instituto Superior de Ciências da Saúde - Moçambique

Doutora em Inovação Educativa pela Universidade Católica de Moçambique, Especialista em Sistemas de Avaliação e Garantia da Qualidade de Ensino Superior; Mestre em Gestion Integrada Del conocimiento, El Capital Intelectual Y Los Recursos Humanos – Universidade A Politécnica de Madrid - CEPADE (Espanha), Docente no Instituto Superior de Ciências da Saúde.

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Publicado

29-07-2025

Como Citar

Ouana, S. A., & Mpanda, V. J. S. . (2025). Influência de marketing interno no sucesso empresarial: caso Cervejas de Moçambique 2020-2021 : Nkucetelo wa vuxavisi bya le ndzeni eka ku humelela ka bindzu: mhaka ya tibiya leti humaka eMozambique 2020-2021. JINGA SEPÉ: evista nternacional e ulturas, Línguas fricanas rasileiras (ISSN: 2764-1244), 5(1), 433–446. ecuperado de https://revistas.unilab.edu.br/njingaesape/article/view/1402